Pamięć drapieżnika
26 listopada 2008, 10:51Psychopatów szczególnie pociągają najwrażliwsze jednostki. Autor ciekawych badań, Kevin Wilson z Dalhousie University w Halifax, porównuje ich do drapieżników, np. lwów, które wybierają najsłabsze osobniki i podążają za nimi, słusznie zakładając, że to właśnie je będzie najłatwiej upolować (Journal of Research in Personality).
Pamięć z multiferroików
25 maja 2009, 19:26Badacze z Berkeley Lab dowiedli, że pole elektryczne może posłużyć do przełączania stanów w multiferroikach. To z kolei umożliwi wykorzystanie w przyszłości tych materiałów do przechowywania danych zarówno za pomocą zjawisk magnetycznych jak i spintronicznych.
Kolejne tanie DirectX 11
9 lutego 2010, 12:24W ofercie AMD znalazła się trzecia już karta graficzna obsługująca DirectX 11, której cena jest niższa niż 100 dolarów. Sugerowana cena Radeona HD 5570 to 79-85 USD.
Emocje wtórują doznaniom
6 sierpnia 2010, 16:15Jak działa pamięć? Dlaczego pojedyncze zapachy, dźwięki, obrazy czy dotyk potrafią wywołać silne i emocjonalne wspomnienia? Badania uczonych z Uniwersytetu w Turynie rzucają światło na tę zagadkę.
Aksonowe chodzenie rakiem
22 lutego 2011, 09:52Dotąd sądzono, że dendryty przewodzą sygnał do ciała komórki (stanowią wejście), a aksony wyprowadzają sygnał na zewnątrz (są wyjściem). Okazuje się, że to nie do końca prawda, bo aksony mogą też działać w przeciwną stronę i przewodzić sygnał do ciała neuronu.
Actina Sierra 700I - monstrum dla miłośników gier
6 grudnia 2011, 11:24W ofercie firmy Action znalazła się maszyna dla graczy, Actina Sierra 700I. Konfiguracja zamkniętego w futurystycznej obudowie komputera powinna zadowolić najbardziej wymagającego miłośnika gier wideo.
Ożywianie pamięci
3 grudnia 2012, 17:35Tajwańska firma Macronix poradziła sobie z największa wadą pamięci flash - jej niewielką żywotnością. Poszczególne komórki w pamięci flash przestają prawidłowo funkcjonować po około 10 000 cykli zapisu/odczytu. Inżynierowie z Macronix proponują rozwiązanie, które zwiększy żywotność flash do ponad 100 000 000 cykli.
Koza szybko się uczy i długo pamięta
26 marca 2014, 11:36Zdaniem naukowców z londyńskiego Queen Mary University, kozy szybko uczą się skomplikowanych czynności i pamiętają je po 10 miesiącach. To może wyjaśniać zdolność tych zwierząt do przetrwania w surowym środowisku.
Optimus będzie czarno-biała
30 listopada 2006, 11:39Art Lebedev, szef Art Lebedev Design Studio, poinformował, że zapowiadana od dawna klawiatura Optimus nie będzie miała w chwili debiutu kolorowych klawiszy. Optimus ma znaleźć się w sprzedaży w najbliższym czasie.
Telewizor mocowany do okularów
23 maja 2007, 09:39Japońska firm rozpoczyna sprzedaż telewizorów tak małych, że można je przymocować do okularów. Urządzenie Teleglas T3-F ma jedynie 2 centymetry długości i waży 35 gramów.